Planowanie transportu

Planowanie transportu

Każde planowanie strategiczne jest procesem dwukierunkowym. Pierwszy kierunek to zarząd najniższego szczebla. Osoby te podejmują wszelkie decyzję takie jak: decyzja o wyborze inwestycji, wyborze jednostek strategicznym. Następnie decyzje te są przekazywane do niższego szczeblu zarządzania.
Drugim kierunkiem w planowaniu strategicznym są menadżerowie najwyższego szczebla. Wówczas to oni odpowiedzialni są za układanie propozycji planów. Również najwyższy szczebel menadżerów odpowiedzialny jest za formułowanie propozycji strategii dla całego przedsiębiorstwa. Jednakże, co ważne wszystkie ostateczne decyzję strategiczne podejmowane są przy udziale menadżerów wszystkich szczebli zarządzania .
Strategiczne planowanie marketingowe jest ważnym elementem w określaniu działań. W momencie, gdy planowanie te będzie dokładne i precyzyjne na pewno można liczyć na zdobycie przewagi nad konkurencją a tym samym na zdobycie nowych klientów.
Do najważniejszych zadań, które związane są z planowaniem strategicznym zalicza się :
– analizę oraz prognozę czynników otoczenia. Czynnik te wpływają na sytuację danego przedsiębiorstwa
– identyfikację szans oraz wszelkich zagrożeń wypływających z rynku
– uczestnictwo takich działów jak menadżerowie ds. marketingu. Osoby te mają na celu ustalanie strategii dla całego przedsiębiorstwa
-wybór rynków docelowych
-opracowanie planów zarówno długoterminowych jak i krótkoterminowych
Aby każda strategia planowania marketingowego prawidłowo wpływała na funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa ważne jest to by wszystkie te punkty zostały wliczone.
Tylko wówczas będzie można liczyć na pełny sukces. W innych przypadkach zadania nie będą dokładnie sprecyzowane a co w konsekwencji nie będą możliwe do pełnej realizacji

Comments are closed.