Strategie w przedsiębiorstwie

Strategie w przedsiębiorstwie

Kolejną strategią jest strategia kombinowania. Głównie odnosi się ona do strategii wzrosty, stabilizacyjnej oraz do obronnej. Wówczas to dane przedsiębiorstwo może wykorzystać wszystkie cztery wyżej wymienione strategie. Co ważne jest to możliwe zarówno dla firm małych jak i dużych, dla firm posiadających określone specjalizacje jak i dla firm zdywersyfikowanych. Jak wiadomo dla wszystkich firm ważne jest dążenie do uzyskania wzrostu w swej dziedzinie w swym sektorze. Dlatego też takie rozwiązania jak redukcja
, wycofanie, likwidacja powinny być stosowne tylko w bardzo specjalnych momentach szczególnie w momencie, gdy przedsiębiorstwo będzie przechodziło trudny okres związany
z finansami . Ważne jest także to jak podkreślają twórcy tego podziału, czyli L.Rude
i P.Holland w momencie, gdy wyspecjalizowana firma nie ma warunków do wzrostu, czyli nie może zastosować strategii wzrostu powinna wejść na inne sektory tak by uzyskać możliwość tego wzrostu. Czyli wówczas taka firma powinna poddać się dywersyfikacji.
Kolejną strategią jest strategia obronna. I bardzo często stosowana jest ona
w momencie gdy przedsiębiorstwo ma problemy finansowe lub też gdy zaczynają pojawiać się dość niekorzystne dla firmy zjawiska w otoczeniu. Do zjawisk tych należy min. Pojawienie się nowych produktów czy też nowych technologii, również jest to nowa nie zawsze korzystna dla danego przedsiębiorstwa regulacja rządowa. W strategiach obronnych wyróżnia się trzy podstawowe działania

Comments are closed.