Strategie przedsiębiorczości wg. L. Rude i P. Holland

Strategie przedsiębiorczości wg. L. Rude i P. Holland

Strategie przedsiębiorczości L. Rude i P. Holland wskazują jakie działania powinna podjąć firma, aby utrzymać swoją pozycję i osiągnąć sukces w warunkach w jakich funkcjonuje. Firma Rusz-trans pomimo nasilonej konkurencji na rynku cieszy się dobrą sytuacją finansową oraz zainteresowaniem klientów. Oprócz tego w jej otoczeniu występuje wiele czynników, które można wykorzystać jako szanse zarówno do ustabilizowania swojej pozycji względem konkurentów jak również zwiększenia zysku. W takiej sytuacji proponowaną strategią jest strategia wzrostu, pozwalająca na większą penetrację rynku, ekspansyjne działania, a także dążenie do zminimalizowania ryzyka niepowodzenia. W ramach strategii wzrostu proponowane są następujące działania, które mogą być realizowane oddzielnie lub łącznie w dowolnej kombinacji, zależnie do możliwości finansowych firmy oraz decyzji przyjętych przez właściciela:
• działalność inwestycyjna związana z zakupem nowych środków transportu,
• dywersyfikacja działalności – dywersyfikacja pionowa polegająca na przejęciu firm oferujących np. sprzedaż środków transportu,
• przejęcie firmy konkurencyjnej,
• rozszerzenie działalności o inne usługi transportowe,
• wdrożenie logistycznej obsługi klienta związanej np. z zakupem systemów telematycznych pozwalających na sprawniejszą organizację pracy kierowców i tym samym możliwość informowania na bieżąco klientów o miejscu w którym znajduje się ładunek,
• dywersyfikacja całkowita działalności – rozpoczęcie działalności w zupełnie nowym segmencie, co ma pozwolić na zmniejszenie ryzyko gospodarcze

Comments are closed.